Creative? Help?

Discussie in 'Servernieuws' gestart door Rakaan, 26 mrt 2018.

1. Rakaan

Rakaan The prince
    Owner

In-game naam:
    Rakaan
    Creative server? ok ok...

Ik heb wat rond gekeken op wat andere servers. En de meeste hebben plots, en met de mogelijkheid om meerdere plots te mogen claimen. En plots van rond de 70x70. Heb ook een server gezien die grofweg plots heeft van 512x512.
    Ook servers waar er een gewone wereld is waar ze maar op los kunnen gaan. ( wat btw een grote puin bende is)
    Heb ook economie gezien in servers om de rollplay een handje te helpen.

Wat zouden wij kunnen doen?
    Een plot map met plots van (natte vinger) 125x125 en waarbij ranks meerdere plots kunnen "claimen"?
    Een normale "survival" map die met het claimblock systeem werkt?

Wat gaan we doen met world edit? Wat mogen ze gebruiken en in welke map?
    Welke voordelen hebben de ranks?
    Zijn er fancy plugins die we erbij kunnen doen?

Wat gaan we doen met rollplay?
    Ik zelf heb er totaal geen moeite mee, als het maar "beschaafd" blijft...o_O

Wat zijn jullie ideeën hier over?

JesseGStarWars en jaycraft01 vinden dit leuk.
  2. Inducatvius

Inducatvius Moderator
    Moderator

In-game naam:
    Duh Inducatvius
    ben wel voor open wereld maar denk wel dat het voor de mods veel werk bij komt om de map netjes te houden zeker als de spelers te pas en te onpas hun cb weer kunnen oppakken en een stuk verder weer opnieuw beginnen of het zou zo moeten zijn dat als een claim verwijderd is de wereld terug gezet wordt.
    denk wel dat er een verschil moet komen tussen users en ranks mbt aantal cb.

gaat de printer werken van schematica?
    gaan er cb bij gekocht kunnen worden?

3. jaycraft01

jaycraft01 Helper
    Helper

In-game naam:
    jaycraft01
    Ik denk dat een lokaal kanaal (/ch l) wel weer handig is, voor de rollplay.

4. Gregor

Gregor Hobbelaar
    Elite

In-game naam:
    CrackerVarken123
    als ik aan creative denk dan is dat gewoon plots of een open wereld ik wou het persoonlijk leuker vinden met plots

5. Isamu_Ashigaru

Helper

In-game naam:
    Uitsmijter
    Plots zijn natuurlijk wel het makkelijkst om onder controle te houden.
    En inderdaad, een complete wereld om in te knutselen is leuk alleen bij tegenvallende bouwwerken, blijft de troep achter en de speler schuift een stukje op. ( ook al eens op andere servers gezien, man man man wat een gatenkaas)

claimblocks is een optie. Elite kunnen groter bouwen dan onderliggende ranks. Alleen ook hier weer... valt het bouwwerk tegen dan is het claim verwijderen en opschuiven en de puinhoop achterlaten in een wereld map, in plaats van plots.

Toch lastig zo'n creative server :eek:

6. swimmer

swimmer Hobbelaar
    Elite

In-game naam:
    swimmer62
    Mij lijkt een plot toch het beste, vooral omdat het anders in de "normale" wereld dan echt een puinhoop word vlgs mij.

World Edit zou ik best graag erin willen zien, miss voor alleen ranks en hoe hoger je ranks hoe meer je mag. Tnt zou ik wel uit zetten, dit heb ik ook op sommige servers gezien, daar mag je geen tnt plaatsen.

Wat je over rollplay idd zei ben ik helemaal eens, zolang het maar leuk blijft.

7. JesseGStarWars

JesseGStarWars Hobbelaar
    Elite

In-game naam:
    HobbelJesse
    Ik vind de commands zoals copy, paste, rotate, brush enzv. heel handig en denk dat die zeker kunnen weken op de creative server.

jaycraft01 vindt dit leuk.
  8. koenbouwhuis

koenbouwhuis Helper
    Helper

In-game naam:
    koenbouwhuis
    tot ze iets te groot kopiëren en plakken :confused:. op die manier kunnen mensen de server aardig snel laten crashen.

9. JesseGStarWars

JesseGStarWars Hobbelaar
    Elite

In-game naam:
    HobbelJesse
    Daarom laat je ook niet iedereen met worldedit.

10. Linkforsoad

Linkforsoad '; DROP TABLE koekjes; --
    Elite

In-game naam:
    Linkforsoad
    Valt wel te beperken gelukkig :)

11. Fuzzy_43

Fuzzy_43 Hobbelaar
    Elite

In-game naam:
    Fuzzy_43
    Beste owner,

De plot maps van 125x125 en waarbij ranks meerdere plots kunnen claimen lijkt mij het handigst. Vooral doordat als je 1 wereld hebt waar iedereen vrij is, lijkt het erg op survival voor een elite, maar dan heb je natuurlijk oneindig veel materialen. Bij de plots van 125x125 kan premium-rank misschien 1 extra plot krijgen, vip-rank 2 extra plots en elite-rank 3 extra plots.

Wat world-edit betrefd, het is erg handig voor builds, maar kan wel erge lag veroorzaken als vele mensen tegelijkertijd chaotisch doen met world-edit, daarom is het misschien handig dat alleen ranks world-edit mogen?

Tot slot qua rollplay zouden de channels (/ch l, /ch g) erg handig en overzichtelijk zijn.

Groet,
    Fuzzy_43

#11 Fuzzy_43, 27 mrt 2018
    Laatst bewerkt: 27 mrt 2018
    Sylitical en JesseGStarWars vinden dit leuk.
  12. Gregor

Gregor Hobbelaar
    Elite

In-game naam:
    CrackerVarken123
    met tnt uit ja oke logisch maar op sommige servers is elytra voor normale spelers uitgezet is dat hier ook? want ik vindt het wel overbodig dat normale spelers dan dat niet kunnen

13. Iblok

Iblok Hobbelaar
    Hobbelaar

In-game naam:
    ivoblokdoorn
    Het is erg fijn om gewoon een vlakke plotworld te hebben, het liefst dus rond 200 blocks in het vierkant, want als je iemand bent zonder rank(zoals ik), wil je wel gewoon de ruimte hebben om echt iets te kunnen maken. Hier op het forum is het overgrote deel in bezit van een rank.

groeten, Ivo Blok

14. Gregor

Gregor Hobbelaar
    Elite

In-game naam:
    CrackerVarken123

ja dat is wel waar! maar ik vindt niet dat jij zonder rank nu minder krijgt bij creative iedereen is gelijk

15. Isamu_Ashigaru

Helper

In-game naam:
    Uitsmijter
    Ergens heb ik nog mijn twijfels bij creative.

Voorheen was de Hobbelcraft creative precies zo. Plots van een x bij x aantal blokken.
    Dat was best leuk alleen was het na een periode echt ineens uitgestorven. Er waren standaard 3 mensen online en dat was het.
    Ik ben eigenlijk een beetje bang dat we straks weer dezelfde kant op gaan en dat zou zonde zijn.
    Er zit toch best wat werk in zo'n platform actueel en online houden.

Dus ja hoe houden we creative interessant ???

16. niels

niels Hobbelaar
    Elite

In-game naam:
    Draecke
    ik heb al eens op een server gezetten waar je plots aan mekaar kan koppelen en je kon maar maximaal 6 of 8 plots aan mekaar verbinden!.
    ik vond het echt handig en je kon volgens mij ook aan een vriend of iemand anders je plot koppelen met hulp van een admin etc etc

17. Isamu_Ashigaru

Helper

In-game naam:
    Uitsmijter
    Dat is wellicht een idee

18. Rakaan

Rakaan The prince
    Owner

In-game naam:
    Rakaan
    Met de plot plugin waar ik nu mee bezig ben, kan dat ook.
    Echt een rete leuke plugin. Oh je hebt 2, 3 of 4 plots naast elkaar? Geen probleem? Samen voegen! en klaar :D
    Verplaatsen? Geen probleem, doet de plugin allemaal

Fuzzy_43 vindt dit leuk.
  19. Fuzzy_43

Fuzzy_43 Hobbelaar
    Elite

In-game naam:
    Fuzzy_43
    Dat is inderdaad een goede plugin :p

20. Vliegenier04

Vliegenier04 Hobbelaar
    Elite

In-game naam:
    Vliegenier04
    In principe ben ik niet tegen een creative server, maar zoals Isamu al zei, het moet interessant blijven. Ik ben ook wat verder gaan kijken, en heb op een zekere server een leuk idee gevonden. Het zou namelijk leuk zijn als je niet toegang tot alle blokken hebt, maar bijvoorbeeld die moet kopen met echt geld in de HobbelShop, met votegeld of daar claimblocks voor moet inleveren. Ook kan het bijvoorbeeld leuk zijn dat mensen blokken uitwisselen, maar hoe dat moet of dat dat überhoubt mogelijk is weet niet.
    Hierdoor komt er een soort van uitdaging. Ook zou ik het fantastisch vinden als er een onderdeel als "Build Battle" komt. Niet zozeer dat je dan maar beperkte tijd hebt, maar bijvoorbeeld een maandelijkse build battle, waarbij de winnaar extra blokjes krijgt.

Waar natuurlijk wel aan gedacht moet worden, is dat het geen survival wordt. Daarom had ik het idee dat als iemand een type blok heeft gewonnen, gekocht of wat dan ook, dat er dan wel ongelimiteerde aantallen in zitten. Bijvoorbeeld die je dan steeds kan bijhalen bij een NPC aan het begin van je plot.

Nog een idee is dat je je claim kan vergroten door middel van bijvoorbeeld claimblocks. Dat kan dan ook weer terug herleid worden tot de maandelijkse build battle, of dat elke week dat je online bent dat je plot met 1 blokje aan de rand (dus heb je eerst een plot van 16x16 heb je dan een plot van 17x17) vergroot wordt.

Even genoeg ideeën, ik zou het eerst leuk vinden om hier feedback op te krijgen ;)

Sylitical vindt dit leuk.
  21. PsykoUniqz

PsykoUniqz Hobbelaar
    Hobbelaar

Om niet alle blocks te unlocken is een aardig idee, maar het moet zoals je zelf zegt ook geen survival worden.
    Blocks gaan verkopen voor geld lijkt me niet verstandig aangezien de doelgroep die vooral creative zal gaan spelen, vaak erg jong is en daar geen geld voor heeft.
    Dan heb ik het idee om er een nieuwe currency in te plakken, speciaal voor creative. Waar je dan bv. elk uur een bepaald aantal punten krijgt om die blocks te kopen, of om je plot uit te breiden.

Misschien ook wat om bepaalde regions te maken zodat mensen die dat graag willen, met elkaar een stad kunnen maken.

Een soort bouwwedstrijd klinkt leuk, alleen zouden degene die daar aan mee willen doen zich wel moeten aanmelden denk ik.
    Lijkt me geen pretje om de hele map te moeten doorvliegen om elke plot te gaan beoordelen, terwijl diegene misschien niet eens meer actief is :p

Vliegenier04 vindt dit leuk.
  22. Gregor

Gregor Hobbelaar
    Elite

In-game naam:
    CrackerVarken123
    als je nou blocks moet gaan kopen dan is het voor mij nutteloos ik ben 11 en ik heb geen geld als je 18 bent ja dan werk je kan je geld krijgen maar als dan crea met blocks die je moet kopen wordt is het voor mij mega nuteloos

23. Djmoline2

Djmoline2 Helper
    Helper

In-game naam:
    Djmoline2
    Uhh haai,
    Ik heb aantal bovenstaande ideeén gelezen, en uh ja ik wilde hierover ook graag mijn mening geven;

Ik zag dat er een paar dingen waren waarover nog wat twijfel is
    - Hoe komt de wereld eruit te zien
    - Roleplay/chat hoe wordt dit geregeld
    - Hoe blijft creative aantrekkelijk om te blijven bezoeken?
    - Economy of toch een ''standaard'' plotsysteem?

Naja als eerste:
    Creative is vaak iets waar iemand een plot begint, en als de plot dan klaar is, dan blijft die plot achterliggen, ik vind persoonlijk Plots als in hokjes erg fijn, mooi overzichtelijk, maargoed, ik las dat er ook wel wat originaliteit gewenst was, dus uhh ik zocht even op het internet, en dit plaatje leek me wel wat
    Misschien kost het wat tijd, maar met wat hulp weet ik zeker dat dit gerealiseerd kan worden ;)

Dan een ander puntje:
    Roleplay, dit was in de oude creative erg veel bezig, ik persoonlijk was niet heel veel op creative, en als ik erop zat irriteerde mij dit niet echt ofzo, maar sommige mensen houden er wel van, en sommige niet, misschien is het mogelijk om een apparte channel te maken, waar mensen in kunnen, en uit kunnen: Channel Roleplay
    Dit kan dan wel in een broadcast bericht worden uitgezonden, zodat mensen ook weten dat het bestaat.
    alleen is er dan wel een probleem, dat roleplay (waar meestal hele dorpen voor worden gebouwd enzovoorts) niet echt compatibel is met het Plot-idee wat ik hierboven heb gegegeven, maargoed, als het iets anders wordt ingedeeld misschien wel ;P

Creative aantrekkelijk houden, jah ik denk dat dit wel geregeld kan worden door middel van het regelmatig organiseren van evenementen, en misschien wat extra's ingame, toch een soort reward iets, als mensen echt een mooi plot hebben, of iets groots hebben gebouwd, dat ze een extra kunnen gebruiken, denk hierbij aan bijv. een warp, een NPC bij plot, of een shoutout ergens, zoals op het forum, elke maand een topic met daarin de beste 3 plots, misschien met een jury, en dan kunnen die mensen iets extra's krijgen in creative, naja dit zijn allemaal ideeén, maar het kopje rewards op creative kan groots gezien worden, think out of the box ;)

En dan:
    Economy, of gewoon standaard? dus onbetaald of betaald, of whatever
    Ik denk dat dit leuk is voor Roleplayers, maar uiteindelijk, het blijft creative, een gamemode waarin je alle blocks kan gebruiken, en lekker los kan gaan met bouwen, zonder dingen die je kunnen stoppen,
    Ik denk zelf, dat als het zonder een economy gaat dat het beter is, omdat als er wel een economy is, zullen mensen sneller afhaken omdat het te moeilijk wordt/te lang duurt om eindelijk iets te kunnen bouwen, ja er zitten een hoop voordelen aan, zodat het niet een grote troep wordt, en dat mods hier niet veel naar hoeven te kijken, maar creative is wel een gamemode waarin mensen gewoon lekker willen bouwen, zonder al te veel moeilijkheid.
    Economy zou wel beter met Rewards zijn, maar uiteindelijk komen er mensen die zo rijk zijn, dat het voor de rest ook niet meer leuk is. en ik denk dat dat nog een reden zou kunnen zijn dat mensen afhaken

Nog even terug komen op de rewards,
    Mogelijke rewards zouden eigenlijk het best alleen op dezelfde server te besteden moeten zijn, anders komen er veel mensen alleen om prijzen binnen te harken op survival, misschien op creative ideeën voor rewards zijn:
    - Een NPC bij plot, of een andere gewenste plaats
    - Shoutout bij spawn (ik weet niet of dit een goede prijs is, maargoed ik geef maar wat ideeén)
    - Skull uit een skullshop (dit valt dan wel weer te doen als economy aan zou staan)
    - Worldedit voor een bepaald aantal uur/dagen (dit zou ook met economy kunnen, maar opzich zou worldedit in het algemeen wel fijn zijn, ook gratis)
    - Een shoutout als in NPC bij spawn (dan zou het gewoon een reward zijn puur om de roem)
    - Plot veranderd in een speciale plot, opvallend (dit kan ook met economy / dit kan ook zo dat als er weer nieuwe winnaars zijn, dat de plot weer terugveranderd)
    - Toegang tot een speciale warp
    - extra plot na winst

Meer ideeén heb ik atm even niet, maar er is veel mogelijk denk ik ;)

Naja, ik hoop dat ik een beetje mn steentje heb bijgedragen, en mijn mening heb laten horen :)
    Ik weet zeker, dat als er een goed plan is/komt dat creative wel een succes kan gaan worden!

mvg Nick ~ Djmoline2

JesseGStarWars, Hobbelvisje en jaycraft01 vinden dit leuk.
  24. niels

niels Hobbelaar
    Elite

In-game naam:
    Draecke
    wel goede ideeen hoor djmoline

Djmoline2 vindt dit leuk.
  25. niels

niels Hobbelaar
    Elite

In-game naam:
    Draecke
    en ja server met bepaalde uren/dagen WE dat ook te maken hebben met een bepaalde rang ?

Djmoline2 vindt dit leuk.