Algemeen Gezemel over redstone systemen

Discussie in 'Technisch gebrabbel' gestart door Linkforsoad, 27 okt 2015.

1. coen

coen Hobbelaar
    Hobbelaar

linkforsoad mogen item sorteer systeems wel of niet

2. rovazo

rovazo Hobbelaar
    Elite

In-game naam:
    rovazo
    Ik denk dat ik 'm ook wel kan beantwoorden: zolang jij geen 50 rijen aan het sorteren bent continue is het geen probleem. De meeste mensen gebruiken een simpele item sorteerder voor max 8 items (bijvoorbeeld Gold of Iron farm). Let wel dat de redstone afwijkt van de single player dus de timing is wat anders :)

3. JesseGStarWars

JesseGStarWars Hobbelaar
    Elite

In-game naam:
    HobbelJesse
    Ik heb een Redstone klok gemaakt die uit en aan kan :D zo heeft de server er geen last van en kan ik hem gebruiken :D (en nee niet zo redstone klok en die word onderbroken met een piston)

4. SnowmanSimon

SnowmanSimon Hobbelaar
    VIP

In-game naam:
    Sivue
    Link al je iets niet meer werkt en er geen bordje bij staat hebben de mods dat dan niet gedaan ?
    alvast bedankt

5. Quintech

Quintech Hobbelaar
    Hobbelaar

In-game naam:
    quinten157
    Deze wel?????????

6. GangsterSheep

GangsterSheep Hobbelaar
    Elite

In-game naam:
    Sheepert_
    Ja mag alleen moet je hem uitzetten als je hem niet nodig/gebruikt, vraag me alleen af waarom je z'n snelle klok voor nodig hebt

7. Quintech

Quintech Hobbelaar
    Hobbelaar

In-game naam:
    quinten157
    't ging meer om het concept met een lever

8. GangsterSheep

GangsterSheep Hobbelaar
    Elite

In-game naam:
    Sheepert_
    ja dat weet ik maar als jij die niet gebruikt zou het niet zoveel zin hebben hé :rolleyes:;):)

9. KingAguar

KingAguar Hobbelaar
    Hobbelaar

In-game naam:
    KingAguar
    Even een interessant idee om een deel van het probleem te verhelpen ...

Ik reis af en toe rond op Hobbelcraft en dan zie ik vaak redstone-systemen van spelers die al maanden offline zijn en/of halfdefecte installaties, enz ...

Als deze installaties worden stopgezet, zal dat veel verschil maken, denk ik.
    Enkel de installaties van actieve spelers mogen in bedrijf zijn. Met actief bedoel ik degenen die minstens 1x per maand online zijn.
    Dit houd in dat wie verwacht langer afwezig te zijn maar nog terug te komen, hun installatie bewust moet stilzetten.

Installaties van niet-actieve of gestopte spelers moeten uitgeschakeld zijn of zelfs worden ontmanteld.

de_Romeo26 vindt dit leuk.
  10. darec

darec Hobbelaar
    Elite

In-game naam:
    [Elite] DaaksDeHondVis
    Hoe zit het met Hoppers? Hoe weet ik wanneer iets te veel hoppers heeft?

11. GangsterSheep

GangsterSheep Hobbelaar
    Elite

In-game naam:
    Sheepert_
    Als de meuk gaat laggen dan heb je teveel in gebruik. Als op een dag ineens al je hoppers weg zijn ben je te laat :)

Maar je hoeft niet perse Hoppers te gebruiken of dropper liften (met klokken) :)
    2017-02-27_23.32.09.png
    Randen zijn hier gemaakt van barriers Blocks om beter te kunnen zien. :rolleyes:
    Dit gebruik ik zelf veel. Het kost minder iron (voor hoppers), is server vriendelijker (qua Lagg), en vooral veel sneller door de Packed ice.
    2017-02-27_23.33.02.png
    Hier alle redstone voor een item lift (zet de repeaters wel goed. de dropper mag Nooit helemaal vol zitten.) :rolleyes:
    Boven de Dropper moet een gevulde buis van 3x3 geplaatst worden. hoogte maakt niet uit, van welk soort "block" het is gemaakt ook niet.

Wil je dit nou maken(algemeen) en kom je er niet uit :confused:? spreek me aan in-game of reageer hier onder. ik help graag!!! ;):cool:

Mvg Sheepert_

darec vindt dit leuk.
  12. FrankHeijden

FrankHeijden Hobbelaar
    Elite

In-game naam:
    FrankHeijden
    Da's een redstone clock :p

darec vindt dit leuk.
  13. GangsterSheep

GangsterSheep Hobbelaar
    Elite

In-game naam:
    Sheepert_
    neehoor een klok blijft lopen... deze werkt enkel als er wat word gevonden in de dropper

14. FrankHeijden

FrankHeijden Hobbelaar
    Elite

In-game naam:
    FrankHeijden
    Je noemt dit ook een clock, en aangezien dat ook werkt als je hem alleen toggled ;)

15. GangsterSheep

GangsterSheep Hobbelaar
    Elite

In-game naam:
    Sheepert_
    Ik noem dat idd een klok :) als ik beide aan zou zetten zou de ene stoppen na dat het niet meer nodig is. en de andere blijven door tikken...

en drm valt het bij mij niet onder de klokken :), en anders als je het toch wel een klok vind snap je mijn punt wel dat de mijne die ik hier heb geplaatst beter is dan die van Quintech

darec vindt dit leuk.
  16. RedSlimeySlime

RedSlimeySlime Hobbelaar
    Elite

In-game naam:
    RedSlimeySlime
    Ga weg oud account xD

17. HuGo StranGe

HuGo StranGe Hobbelaar
    Hobbelaar

Had een vraagje over 'redstone klokies'.:rolleyes:

Mag je daylight sensor ertussen voegen?, zodat de schade toch nog meevalt.

18. Linkforsoad

Linkforsoad '; DROP TABLE koekjes; --
    Elite

In-game naam:
    Linkforsoad
    Dat scheelt inderdaad een hoop, graag :)