Hobbelcraft 1.13.1 update 1

Discussie in 'Servernieuws' gestart door Rakaan, 1 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rakaan

Rakaan The prince
    Owner

In-game naam:
    Rakaan
    Hey hobbelaars:cool:

Er zijn al best veel vragen geweest over hoe en wat 1.13.
    Zie hier! De post die je alles verteld over wat we allemaal gaan doen.

Hobbelcraft Relaunch!

Waar dit op neer komt, is een complete herlancering van Hobbelcraft.
    Alles vers en nieuw. Alles? Ja alles. Ok... bijna alles.
    Verder zullen er wat dingen veranderen qua servers.(zie verder in de post)
    Ook zal de server omgaan van Nederlandse naar internationale server.
    Maar ik kan geen Engels! Rustag! Het wordt een combi van Nederlands en Engels.

Omdat (bijna) alles vers is, gaan we ook alle bans, kicks en mutes dumpen.
    Deze lijst blijft wel bewaard, maar zal niet meer ingame te vinden zijn.
    HEY! ik ben nog gebanned! Ja dat is mogelijk. Dan is je geschiedenis zo erg dat het eigenlijk wel klaar is.
    Unban aanvragen kan dan altijd nog.

DUURT LANG!....
    Ja ja ja rustig aan. We doen er alles aan om het zo snel mogelijk klaar te hebben. Een datum voor de 1.13.1 release is er nog niet.

Survival
    Yup, zoals er al staat, een verse server. Dus ook een HELE mooie nieuwe 1.13 map.
    Maar ben ik dan alles kwijt? Erm... ja en nee.
    Wat gaat er over?
    Ranks - yup... nou... soort van. Ranks krijgen een andere vorm op de nieuwe server. Alle perks die je nu al hebt, blijven ook.
    Claimblocks - yup, die gaan over. (vandaar ook dat het ingame claimblocks kopen nu uit staat)
    Geld - nope, nieuwe server, nieuwe economie.
    Bouwwerken - soort van. Om oneerlijkheid en een ontplofte economie tegen te gaan gaan de bouwwerken niet zomaar over. Daar komt nog een extra post over. Maar waar het op neer komt is dat als je een bouwwerk over wil hebben moet je toch eerst de materialen verzamelen die erin zitten. (kisten met spullen gaan niet over)
    De ouwe map zal niet worden verwijderd.:p

Verder zal survival wat uitbreidingen krijgen, zoals:
    MCMMO
    Quests
    PvP arena
    en nog meer!:eek:
    (waarom deze uitbreiding? Zie stukje Mojang)

Skyblock
    Ook skyblock wordt nieuw nieuw.
    Hier in gaan ook de ranks over op de zelfde manier als in survivial.
    Geld en bouwwerken/islands gaan niet over. Dat is nou juist de uitdaging in skyblock;)
    Ook je MCMMO gaat niet over.

Qua plugins zal er niet veel veranderen.
    Er komt wel een extra dingetje in dat je kisten apart op slot kan zetten, zonder dat je mede island spelers erbij kunnen komen.

Creative
    Helaas. Creative gaat eruit. En zal alleen online zijn met bouwwedstrijden. (Lees ZEKER verder!)

Mojang
    Onze "vrienden" zijn aardig bezig om alle servers die maar iets verkopen voor echt geld en je een voordeel geven over een ander, mails aan het sturen dat ze zich niet aan hun regels houden.
    Die mail hebben wij ook gehad:confused:. Vandaar dat de ranks en claimblocks eruit zijn.
    Als we die gasten gewoon negeren komen we op een blacklist, en kan je niet meer op hobbel komen. (al zijn daar wel manieren voor om omheen te komen)
    Ik heb totaal geen zin in een gevecht met Mojang.
    Maar hoe kom ik dan aan een rank? Rustag, daar is een plan voor, en zal hierover later een post maken.

Omdat het originele plan was om een internationale server op te zetten, en hobbelcraft.nl zou de opstart financiering doen. Maar omdat er nu dus veel minder binnenkomt, moet ik dat idee voorlopig de vuilnisbak in gooien.
    MAAR! Om dit idee niet helemaal weg te gooien, krijgt survival er heel wat bij.
    De gameplay die er al was zal ook blijven, je kan alleen straks meer doen:).

!!!! Bouwwedstrijd !!!!

Omdat alles vers en nieuw wordt heeft hobbelcraft toch je hulp nodig:oops:.
    Een bouwwedstrijd!!!
    Thema: 1.13 spawn.
    Voor Survival of skyblock (welke van de 2 mag je helemaal zelf weten)
    Deze wordt gehouden op een 1.13.1 creative server.
    Er zijn geen ranks. En de plots zijn 200x200.
    Je kan zelfs met meerdere mensen aan een plot werken.

Let op! Er zijn wat dingen waar je rekening mee moet houden:
    Spawn point (waar kom je terecht als je /spawn doet)
    Admin shop
    Player shops (alleen in skyblock)
    Crate room (voor de vote kisten)
    Een plek voor regels is niet nodig, die komt apart te staan.

Verder ben je helemaal vrij in wat je maakt. Het is natuurlijk wel thema 1.13 spawn, dus lijkt het mij leuk als je dan ook daarvan de nieuwe blokjes erin verwerkt.

De rest van de server is (nog) 1.12.2 maar de BouwCreative is 1.13.1
    Dus wil je daarop en meedoen met de bouwwedstrijd, moet je toch echt met 1.13.1 op de server komen.
    De bouwwedstrijd gaat morgen om 1 uur open:D

Oh... doe mij en jezelf een lol... ga niet zitten klooien. Dat zou wel eens een "vakantie" kunnen oplevereno_O

Lange post:confused:
    Vragen hier over kan je hier in dit topic stellen.
    Kusjes XXX
    Rakaan

DC_Games, Rohan_2000, DEADKNIGHT2 en 5 anderen vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.