Hobbelcraft outdated server. Wat nu?

Discussie in 'HobbelCraft Algemeen' gestart door Lucvz, 29 feb 2016.

1. Lucvz

Lucvz Hobbelaar
    Elite

In-game naam:
    Lucvz12
    Groot feest, 1.9 is uit. Er is alleen één ding, de server is nog niet op 1.9. Daarom kun je met een 1.9 profiel niet inloggen op de server. Over 1.9 en Hobbelcraft zal Link vast nog het een en ander gaan uitleggen, binnenkort meer dus:).

Voor nu: pas je profiel middels onderstaande uitleg aan naar versie 1.8.9 cq. update niet naar 1.9. We proberen de komende week in ieder geval te gaan zorgen voor een eerste 1.9 Lobby-test, om te zorgen dat je met 1.9 een melding krijgt dat je terug moet. Voor nu zullen we nog niet updaten, we willen eerst een aantal fatsoenlijke tests kunnen doen en zolang er nog niet eens Optifine voor 1.9 is, is het voor de spelers ook helemaal niet wenselijk.

Wil je toch op de server kunnen, schakel dan over naar een ouder profiel die 1.8 ondersteunt. Dit stelt je weer in staat om in te loggen op Hobbelcraft.

Hoe doe je dat?
    Allereerst start je de launcher op en kom je op dit scherm:
    mclaunchertut1.png

Klik hier op New Profile(als je een heel nieuw profiel wilt aanmaken) of op Edit Profile(om je bestaande profiel te bewerken).

Dan kom je op dit scherm:
    mclaunchertut2.png

Daar zie je dus release 1.9 of misschien een andere release staan. Deze wil je hebben op een versie van 1.8.9. Het kan voorkomen dat je meerdere versies van 1.8.9 hebt, bijvoorbeeld met optifine. Dan selecteer je die uiteraard.

Tot slot klik je op Save Profile rechts onderin en dan ben je klaar om weer op Hobbelcraft te komen:)

// Edit: Nou bij deze. Wij gaan nog NIET updaten naar 1.9. Zoals bekend en bij iedere update het geval is, is Minecraft 1.9 de eerste tijd waarschijnlijk gaar, onstabiel en vol met problemen. De lobby update zodra dit technisch mogelijk is om te zorgen dat je daar netjes een melding krijgt, maar voor de komende tijd is het advies: downgrade naar 1.8. Door je profiel aan te passen kun je terugschakelen, zoals Luc aangeeft.

Mvg,
    Luc

#1 Lucvz, 29 feb 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 mrt 2016
    Olliarts vindt dit leuk.
  2. DJdwarri

DJdwarri Hobbelaar
    Elite

In-game naam:
    DJdwarrie
    Hoe/waar moet je je Game Profiel terug doen naar 1.8.9?
    -DJdwarri

3. DJdwarri

DJdwarri Hobbelaar
    Elite

In-game naam:
    DJdwarrie
    Lm, tis me al gelukt :)

4. Lucvz

Lucvz Hobbelaar
    Elite

In-game naam:
    Lucvz12
    Ik heb het in de eerste post bijgezet.

Mvg,
    Luc

5. FrankHeijden

FrankHeijden Hobbelaar
    Elite

In-game naam:
    FrankHeijden
    Wilde net een screenshot posten hoe het moest, 2 sec later stond het al in de post zelf blijkbaar :x

6. Lucvz

Lucvz Hobbelaar
    Elite

In-game naam:
    Lucvz12
    Te langzaam Frankie:)

7. DJdwarri

DJdwarri Hobbelaar
    Elite

In-game naam:
    DJdwarrie
    Nee luc, njn bent gewoon te snel;)

8. lokstofje

lokstofje Hobbelaar
    Elite

In-game naam:
    Lokstofje <is de beste kuch>
    Vet lief dat er een uitleg word gemaakt (ookal snap ik het zelf wel) voor de mensen die het niet zouden snappen :D (nu word het forum wat meer gebruikt hoop ik :(((( )

9. Lucvz

Lucvz Hobbelaar
    Elite

In-game naam:
    Lucvz12

;)

10. FrankHeijden

FrankHeijden Hobbelaar
    Elite

In-game naam:
    FrankHeijden
    Ik dacht dat het forum al heel vaak gebruikt werd? Maar dat zal wel aan mij liggen :eek:

lokstofje vindt dit leuk.
  11. Lucvz

Lucvz Hobbelaar
    Elite

In-game naam:
    Lucvz12
    Het totaal aantal mensen dat het forum regelmatig gebruikt tegenover het daadwerkelijk aantal mensen dat op de server actief is, ligt nog ver uit elkaar. Misschien zal niet iedereen wat nuttigs te vertellen hebben:p

12. lokstofje

lokstofje Hobbelaar
    Elite

In-game naam:
    Lokstofje <is de beste kuch>
    Nou ja er reageert bijna nooit iemand o mijn dingen en zelf ben ik regelmatig actief xD

13. xNinaKrielkip.

xNinaKrielkip. Hobbelaar
    Hobbelaar

In-game naam:
    N_Krielkip
    Ik heb echt sinds de Snapshot uit is hierop zitten wachten :p
    Super veel zin in! :3

14. MRknoflook

MRknoflook Hobbelaar
    Hobbelaar

In-game naam:
    MRknoflook
    inderdaad vooral de mending books :0 :) (en de elytra natuurlijk)

15. GangsterSheep

GangsterSheep Hobbelaar
    Elite

In-game naam:
    Sheepert_
    Maar ehhh wat was dat nou gisteren... Een paar mensen zaten gwn met 1.9 op de server... HobbelCraft is toch nog niet 1.9??

16. CitroenZuur

CitroenZuur Moderator
    Moderator

Je kan met 1.9 joinen zonder de functionaliteiten van 1.9

17. JesseGStarWars

JesseGStarWars Hobbelaar
    Elite

In-game naam:
    JesseGStarWars
    Nu wel ze hebben het aangepast je kan wel met 1.9 maar de dingen in 1.9 doen het niet

18. Linkforsoad

Linkforsoad Sloopt alles wat werkt
    Elite

In-game naam:
    Linkforsoad
    Ik heb, onofficieel en zonder enige garantie, het inderdaad voor nu mogelijk gemaakt om met 1.9 clients te joinen. Het beste is nog steeds om terug te gaan naar 1.8, maar voor de mensen die er echt geen klap van snappen hebben we deze mogelijkheid.

GangsterSheep vindt dit leuk.
  19. GangsterSheep

GangsterSheep Hobbelaar
    Elite

In-game naam:
    Sheepert_
    top... maar ik wacht nog wel even... anders heb ik geen optifine

20. Bart_NL

Bart_NL Hobbelaar
    Hobbelaar

In-game naam:
    DiamondBuilder
    Maar is het uberhaupt wel mogelijk om naar 1.10 te updaten zonder de server te resetten? Want in 1.10 zijn namelijk nieuwe dingen zoals fossielen en gold mineshafts. Die kunnen toch niet zomaar in de wereld gespawn worden?

21. JesseGStarWars

JesseGStarWars Hobbelaar
    Elite

In-game naam:
    JesseGStarWars
    Ja dat kan in de al ''ontdekte" wereld kunnen deze niet spawnen maar als je de border uitbreid kan het wel spawnen (zo is het dacht ik)

22. GangsterSheep

GangsterSheep Hobbelaar
    Elite

In-game naam:
    Sheepert_
    nee het is een (denk ik) 1.8 wereld je kunt wel updaten maar de nieuwe "generated structures" spawnen niet... maar gelukkig kun je gwn alle 4 nieuwe blokken gwn maken, verder weet ik niet of het waar is wat Jesse zei... maar denk dat Link voor zn kleine update de map niet groter gaat maken...

maar de update is zeker wel mogelijk :)

mvg, Sheepert

23. Linkforsoad

Elite

In-game naam:
    Linkforsoad
    Updaten is prima mogelijk, map update gewoon mee, alleen nieuwe meuk verschijnt niet op de wereld zolang ik de wereld niet vergroot (wat ik niet ga doen). Alhoewel, ocean monuments bijvoorbeeld kwamen wél op oude stukken wereld, dus dat zegt niks.

Wanneer we updaten, geen idee. Zodra er een stabiele release is.

24. Vliegenier04

Vliegenier04 Hobbelaar
    Elite

In-game naam:
    Vliegenier04
    Leuk en aardig, zorg eerst maar eens voor een 1.9 update van Skyblock ;)

25. Linkforsoad

Elite

In-game naam:
    Linkforsoad
    Pak jij je toverstaf ff dan?

JesseGStarWars vindt dit leuk.