Ideen box Survival 2

Discussie in 'HobbelCraft Algemeen' gestart door Rakaan, 6 feb 2018.

1. Rakaan

Rakaan The prince
    Owner

In-game naam:
    Rakaan
    Ok, zoals links er rechts al wat is los gelaten.
    We zijn bezig met een nieuwe "survival"

Maar we willen jullie erbij betrekken. De survival die er nu is, is meer een bouw server. Iemand die goed kan minecraften heeft eigenlijk in een weekje tijd niet veel meer te doen dan bouwen.
    Dus vandaar het idee om een nieuwe server erbij te gaan maken, een met een echte uitdaging. Waar zelfs de beste minecrafter een kluif aan heeft.
    Wat het huidige idee is, is een nieuwe survival die een focus heeft op economie.
    Maar wat moet daar bij? Wat moet er in?
    Een stad? Bedrijven? Stock market? Aandelen? Quests? Een verhaal lijn?

Laat hier je gedachten eens over gaan, en gooi je idee naar ons toe.
    Probeer op topic te blijven, en niet komen met minigames ofzo. Daar komt ook nog wel een server voor:p

Oh... nee! De huidige survial blijft, geen reset. Daar blijven we vanaf:D

2. Jay de pee

Jay de pee Hobbelaar
    Elite

In-game naam:
    jaycraft01
    Zoals ik het nu lees moet het mij erg denken aan ''Minenation''. Dit is een project van een nederlandse Youtuber. (DDC) :p Omdat dat natuurlijk al bestaat moet er aan de Hobbel-versie wel een flinke draai gegeven worden. :p

Leuk dat wij er betrokken bij worden! :cool:

Hartelijke groet, Jay

Notocheese. en JesseGStarWars vinden dit leuk.
  3. Roderix01

Roderix01 Hobbelaar
    Hobbelaar

In-game naam:
    Roderix01
    Hey rakaan ik had een idee voor de server dat je in plaats van vote keys loot crate keys kunt weg geven. Dat er een arena is waar je loot crates kunt openen ( Kisten met een bepaalde waarde erin zoals diamonds goud armor of geld of kleren) In die arena kunnen ook mensen kijken en er zijn twee verschillende soorten crates Normal en Epic in de epic zitten zeldzamere dingen dan in de normal en in de epic kun je in 1 van de kisten een legendary crate key vinden. Zeld zaam en daar in zit dan iets zeldzaams zoals elytra of enchant dia armor/sword

Jay de pee vindt dit leuk.
  4. Jay de pee

Jay de pee Hobbelaar
    Elite

In-game naam:
    jaycraft01
    Lootcrates??? we zijn geen EA he :p:p:p

5. SophieMarceau

SophieMarceau Moderator
    Moderator

In-game naam:
    SophieMarceau
    Ik vind Mcmmo wel leuk en de mogelijkheid om te handelen ook met de server zelf te kunnen handelen. Tevens vrijheid van bouwen en toch ook samen te kunnen spelen.

sylii vindt dit leuk.
  6. Roderix01

Roderix01 Hobbelaar
    Hobbelaar

In-game naam:
    Roderix01
    Jaycraft ik vroeg het aan rakaan en het is een leuk idee Oja je bent niet de enige die zo antwoord :pPP

7. Rakaan

Rakaan The prince
    Owner

In-game naam:
    Rakaan
    Rustag, niet bijten.:eek:

8. Jay de pee

Jay de pee Hobbelaar
    Elite

In-game naam:
    jaycraft01
    Was maar een grapje he xD

9. Roderix01

Roderix01 Hobbelaar
    Hobbelaar

In-game naam:
    Roderix01
  10. JesseGStarWars

JesseGStarWars Hobbelaar
    Elite

In-game naam:
    JesseGStarWars
    Eerlijk gezegd lijkt me een stad wel leuk, dat je appartementen kan kopen en winkels kan beheren. En dat zeg maar daarbuiten de stad de wastelands zijn waar je.. ja vrij kan bouwen, maar dan moet dat wel een challenge zijn dat je niet meteen weer de normale survival hebt. en als je die stad zeg maar zo indeelt dat je elkaar makkelijk tegenkomt zodat het lekker gezellig is :D En hoe je die winkels beheert iets als een inkoop waar je dingen kan inkopen voor je shop, maar dat de inkoop weer word bijgevuld door spelers die zeg maar het spul van de soort van /warp farm van nu. Hopelijk begrijpt iemand wat ik voor me zie :)

11. Jay de pee

Jay de pee Hobbelaar
    Elite

In-game naam:
    jaycraft01
    Erg goede ideeën :cool::D dat gezellige gevoel zoals je zegt is wel erg belangrijk vind ik zelf. :p Een soort warp farm is ook leuk. (in een soort Mine of bos setting lijkt mij dat dan wel mooi)

12. JesseGStarWars

JesseGStarWars Hobbelaar
    Elite

In-game naam:
    JesseGStarWars
    “Survival 2”

Het idee is dus economie? Dat is zeker leuk! Ik heb wel een idee voor me. Je spawnt zeg maar in “de stad” die is niet te groot maar niet te klein zodat het gezellig blijft maar wel genoeg ruimte blijft. En omdat je bijvoorbeeld in een stad makkelijk flats neer kan zetten kan er toch wel een grote playerbase op een niet te grote plek komen. En door de stad heen zijn winkels waar je van alles kan kopen. Die shops worden beheert door spelers. Maar er is maar 1 ceo van de winkel met werknemers en cfo bijvoorbeeld. En om Ceo te worden moet je wel eerst zoveel geld moeten uitgeven om een winkel te kopen en zoveel uren onlinetime.. En de spullen voor de winkel.. die kan je inkopen in een inkoop.. Die alleen beschikbaar is voor Winkeleigenaren, (zodat de spelers niet voor een inkoop prijs kunnen kopen) Stel je dat voor als een soort /warp farm alleen misschien zonder het “betonnen gebouw” maar een soort werkplaats? En door de meerdere winkel eigenaren blijft de prijs niet te hoog voor een of andere monopoly of duopoly bijvoorbeeld. Mensen kunnen natuurlijk woningen kopen of appartementen. Hoe meer geld je hebt verdiend als Ceo, Cfo of werknemer kan investeren in je woning. Je begint natuurlijk in een klein appartement. Quests? Quests kunnen leuk zijn! Als je nou door de hele stad questst hebt waar je dingen voor moet verzamelen, maar die dingen zitten zegmaar buiten de stad. Buiten de stad kan bijvoorbeeld de onveilige zone zijn, hoe die precies onveilig is weten we niet maar misschien pvp of pve in dat gebied. En achter die onveilige zone zitten stukken je kan claimen en er je base opzetten. Waar je dingen kan farmen (bijvoorbeeld simpel eten zoals brood) dat je dan terug kan brengen naar de stad om te verhandelen. Kisten die je kan vinden met speciale spullen (bijvoorbeeld voor een quest) kan je misschien vinden. En misschien iets als teams? Zoals die in factions alleen dan gaat dit echt om het samenwerken en handelen. En het lijkt mij een goed idee om er voor te zorgen dat geld en handel goed samen gaan dat niet 1 van de 2 elkaar overschaduwen.

En volgensmij is dit technisch wel te doen. Verbeter me daar op zoniet. Alleen het bouwen van zo’n stad kan mss ff duren. En zo’n onveilige zone is denk ik een soort “Wasteland” en dit is ook maar een nog niet helemaal goed uitgedacht idee maar hopelijk heeft iemand er wat aan om met nog meer inspiratie te komen. (en ik heb niet echt mijn best gedaan op spelling etc.. dus sorry daarvoor :S)

Hobbelvisje en Jay de pee vinden dit leuk.
  13. Jay de pee

Jay de pee Hobbelaar
    Elite

In-game naam:
    jaycraft01
    Idee

Soort verlaten stad, met zombies als inwoners.

Jij met een paar andere (je team) zijn overlevende in een base waar je veilig bent. Daar is een kleine foodfarm te vinden.

In de stad zijn plekken met loot. Maar ook met farms dit kunnen ook foodfarms zijn maar vooral blocks, zoals gravel, met gravel zelf kan je niet zoveel. Maar met de flint die daar soms van komt kan je traden en dan kan je sticks kopen. (die kan je niet craften)

Bij een andere farm kan je ook weer iets halen. Er zijn daar bijvoorbeeld bomen, met die boomstammen kan je dan weer iets (ik weet nu nog niet wat) maar met de appels die je er van krijgt kan je een key kopen voor een lootplek. Daar kan je spullen vinden om je wapen te maken (daarvoor heb je die sticks nodig) op die manier kan je spullen krijgen en verder komen in de game.

In deze game gaat het vooral om het farmen bij de lootplekken en de farms. En dus heel veel spullen verzamelen. Op die manier duurt het eventjes voor dat je echt iets goeds hebt.

Bedankt voor het lezen. :D

Met vriendelijke groet, Jay

VinceNL, Hobbelvisje en JesseGStarWars vinden dit leuk.
  14. Linkforsoad

Linkforsoad Sloopt alles wat werkt
    Elite

In-game naam:
    Linkforsoad
  15. killerti

killerti Hobbelaar
    Hobbelaar

In-game naam:
    killerti
    Ik vind het idee van een economie eigenlijk niks.
    Het leek mij gewoon nooit iets. Een wereld volledig gebaseerd erop zal voor mij dan ook niet werken.

Wat mij een geweldig idee lijkt is om de survival wereld echt een survivalwereld te maken. Dit kan op meerdere manieren gebeuren, maar ze zijn wel allemaal gebasseerd op de base game, om de eerste paar dagen van spelen eigenlijk te verlengen, zodat je niet na een week gebakken zit.

1. Verhoog de difficulty naar Hard.
    Dit is eigenlijk niet zo heel veel moeilijker, maar ik heb zelf ondervonden dat Normal moeilijkheid snel verveeld. Hard zal het hopelijk is moeilijker maken.

2. Verlaag de game-tick snelheid
    Dit is wel het belangrijkste discussie punt. Dit houd in dat bomen veel langer er over doen om terug te groeien in plaats van nog voordat je er 5 kunt omhakken, en gewassen niet al volwassen zijn voordat het hele veld nog maar beplant is. Onderhoud en uitbreiding van je huis zal zo meer tijd kosten, en je moet kiezen of je gaat minen of eten verzamelen op een dag, maar als je dan een vette buit binnen hebt kan je je tijd besteden aan bouwen en minen, zonder afgeleid te worden doordat alles om je heen al volgroeid is.

3. Stel Mob griefing enabled in
    Enderman kunnen blokken oppakken, konijnen eten wortels, zombies slaan deuren in en creepers blazen dingen op.
    Met creepers heb ik zelf vaak een probleem, omdat ik erg van bouwen houd, maar als de challenge is om echt te survivallen, is het alleen maar logisch dat ze ook gaten in de grond blazen, en je muur kapot maken.

Fire spread staat dan natuurlijk nog steeds uit! Creepers krijgen hun doel terug, niet griefers!

Dit zijn dan mijn ideën. Ik wil graag horen wat andere er van vinden. ik denk namelijk dat ze een groot verschil maken om een goede, echte survival server te creëren.

16. VinceNL

VinceNL Hobbelaar
    VIP

Het lijkt mij een goed idee om ervoor te zorgen dat er minder geld in omloop komt, in de huidige survival server hebben best wel wat mensen al meer dan 100k.
    Ook kunnen wat mij betreft /fly en /god en /spa eruit zodat iedereen wat meer gelijke kansen heeft.
    En misschien kosten om /tpa te doen en 1 home zodat teleportatie niet een belangrijke rol speelt en mensen in plaats daarvan paden/alternatief vervoer gebruiken.

17. tristan___apd

tristan___apd Hobbelaar
    Hobbelaar

In-game naam:
    Tristan___apd

18. tristan___apd

tristan___apd Hobbelaar
    Hobbelaar

In-game naam:
    Tristan___apd
    Blijft de andere survival er nog wel

19. Jay de pee

Jay de pee Hobbelaar
    Elite

In-game naam:
    jaycraft01
    Heb je de post wel gelezen?o_O Want het staat er gewoon. En ja die blijft.

20. Djmoline2

Djmoline2 Hobbelaar
    Elite

In-game naam:
    Djmoline2
    Allereerst, Tof dat hobbelcraft steeds maar weer leuke ideeén in de server gooit!

ik ben er ook een die op Survival ''1'' zit om vooral dingen te bouwen, gelukkig heb ik de kans om groot uit te breiden met een project, ook omdat ik al langer in de server speel, en Elite heb voor lange tijd :x (ook al op het verloren account: Djmoline) en natuurlijk vriendschappen die ik in de tijd heb opgebouwd, die mij helpen met projecten :D

Er staan hierboven (volgens mij) prachtige ideeén, ik support ze ook zeker, maar ik had 1 vraag,
    (ja ik weet dat survival blijft, geen reset krijgt, ik las het)

Als die nieuwe server er komt, blijven er dan nog steeds leuke Events op ''Beide'' servers komen? en/of Nieuwe dingen, zoals laatst /warp shops helemaal vernieuwd was, en de nieuwe vote-kisten, zodat het op de huidige server ook een beetje gezellig blijft
    (gezellig als in dat er nog een leuke groep mensen, die ook vast bezig zijn met projecten)

Ik zou dat heel tof vinden!

(Uhhm oja, na alles bovenstaand te hebben gelezen, berichten en ideeén van anderen, zag ik dat de Nieuwe survival eigenlijk een nieuwe beleving van Survival lijkt, dat vind ik een goed plan, ik ondersteun zeker het plan van VinceNL voor de nieuwe survival, omdat vooral /fly /god en /spa de commands zijn die in survival ervoor zorgen dat ranks in het algemeen toch wel sneller met bepaalde dingen zijn
    Ook /tpa of voor geld, of eruit, klinkt als een goed idee, omdat als dat duurder maakt, je de kans heb dat mensen dichter bij elkaar gaan wonen, en misschien wel een gezellige stad opbouwen! :)

Op de huidige survival zou ik deze commands wel willen houden, zodat alles niet hetzelfde wordt :)

De rest van de ideeén die (tijdens dat ik dit bericht heb getypt) geplaatst waren, klonken ook super!
    Op de manier zoals ik het hierboven lees, ervaar je het begrip ''Survivalen'' weer zoals het bedoeld wordt!

Voorderest heb ik niet veel ideeén voor de ''Survival2'' omdat ik meer van het bouwen ben, survival hartstikke leuk, maar op een gegeven moment vind ik er steeds minder aan, ligt niet aan wie er meedoen, maar je bent na een tijd steeds beter geworden, je hebt een goede base, je hebt spullen. maar wat moet je er mee als je alles al hebt :x
    daarvoor ben ik vooral altijd aan het richten op bouwen op survival :p

Uhhm, heel lang verhaal, maar ik probeer zo breed mogelijk een mening te geven, en ideeén :D
    Nogmaals heel tof van spelers en staff dat jullie proberen zo veel leuke dingen organiseren/opzetten!

~ Nick (Djmoline)

JesseGStarWars en Jay de pee vinden dit leuk.
  21. VinceNL

VinceNL Hobbelaar
    VIP

Nog wat ideeen:
    1)Het lijkt mij een gaaf idee dat er safezones zijn, zodat veel mensen op die plaats gaan bouwen aan een stad. en daarbuiten bouwen ook mogelijk is maar wel bepaalde nadelen met zich mee brengt
    • Misschien een idee om een klein bedrag belasting toe te voegen als je woont in een stad
    • npc's in de steden waarmee je kan traden en npc's die quests hebben
    • Steden die al af zijn waar je niet kan bouwen maar wel huizen kan huren/kopen maar ook bouwsteden waar het mogelijk is om op sommige plekken te bouwen
    • Semi-safezones; bijvoorbeeld legerkampen waar je beschermt wordt door npc's maar voor de rest niet de voordelen van een safezone hebt
    • een mogelijkheid om je spullen op te slaan bij banken die ongeveer functioneren als enderchests
    2) Pvp aan maar dat je veel nadelen krijgt als je iemand killt (Vooral in safezones!) zodat het een spannende sfeer is maar niet iedereen elkaar vermoord zoals in factions. hier een paar ideeen:
    • Punten waar aan je kunt zien hoe ''menselijk'' iemand is die langzaam omhoog gaan maar een stuk omlaag gaan wanneer je iemand killt.
    • Misschien dat de steden bewaakt worden door npc politie's/militairen en die dan achter je aan gaan (is mogelijk met bijvoorbeeld deze plugin: https://www.spigotmc.org/resources/npc-police-policing-bounty-jails-and-more.9553/ )
    • Npc criminelen
    • een beloning wanneer je ''menselijkheids-punten'' hoog zijn
    • hoe verder van de bewoonde wereld hoe onveiliger het is
    3) Goud als hoofdbetaalmiddel maar dat je het wel als geld kan opslaan/halen bij ''pinautomaten''
    • misschien dat mensen elkaar wel kunnen betalen bij die ''pinautomaten''/banken via lange afstand maar dat er dan wel transactiekosten bij zitten, zodat mensen eerder naar elkaar toe gaan om dingen te traden via goud
    • chestshops blijven maar dan wel goud als betaalmiddel
    4) Local chat zodat mensen elkaar gaan opzoeken
    • misschien wel een mogelijkheid om op lange afstand te praten door apparaten of walkie-talkies
    5) Normale dieren/monsters moeten minder makkelijk worden
    6) Ziektes; het lijkt mij een mooie uitdaging als je ook ziek kan worden maar niet te snel want anders kan het irritant worden
    In het kort: het idee van een (moeilijke) apocalypse lijkt mij gaaf.
    Ik snap dat het moeilijk is om het allemaal toe te voegen maar het lijkt me wel leuk.

Jay de pee en JesseGStarWars vinden dit leuk.
  22. Djmoline2

Djmoline2 Hobbelaar
    Elite

In-game naam:
    Djmoline2
    Uhh heel leuk dat je meedenkt, maar dit gaat langzaam de Kingdom-kant op :x modded survival dinges
    Het wordt dan ook een beetje roleplay survival dinges, roleplay is ook 1 van de redenen dat Creative er niet meer is vgm :x

Maar uhh das mijn mening :x
    ~ Nick

23. JesseGStarWars

JesseGStarWars Hobbelaar
    Elite

In-game naam:
    JesseGStarWars
    Ben ik het mee eens. Moet niet te "niet-survival' worden. Alhoewel ik je ideeën over banken, geld en dorpen/steden wel heel leuk vind.

24. JesseGStarWars

JesseGStarWars Hobbelaar
    Elite

In-game naam:
    JesseGStarWars
    Ik vind dat de vanilla minecraft elementen moeten blijven zoals de geen spa en fly en dat er een economie ontstaat van goederen die je met elkar verhandelt. Quests om te doen, en geen regions ofzo, maar iedereent spawnt op dezelfde plek zodat we wat dichter bij elkaar zitten en het gezelliger word.

25. JesseGStarWars

JesseGStarWars Hobbelaar
    Elite

In-game naam:
    JesseGStarWars
    Deze foto van een leuk survival eiland geeft een leuk community gevoel waar je met een team zou willen bouwen. Als er dit soort bases bij elkaar zouden komen en er een "hoofdstad/dorp" is waar mensen dingen verhandelen, "werken" en bij elkaar komen"
    En ik heb misschien nog een idee, dat er op de chat een radius komt, maar dat er met een "radio" over de hele server kan worden gesproken. 2018-02-07_16.52.13.png