Survival Shopsigns tutorial, hoe maak je shopsigns

Discussie in 'Tutorials (prep for dump)' gestart door Lucvz, 27 mei 2015.

1. Lucvz

Lucvz Hobbelaar
    Elite

In-game naam:
    Lucvz12
    Welkom bij deze uitleg over hoe je een shopsign kunt maken. Aan de hand van een voorbeeld hoop ik de methode duidelijker te maken. Zeker met de afbeeldingen denk ik, dat je na het lezen van dit topic, geen enkele vraag meer zult hebben omtrent shop-signs. Let's get started.

Voorbeeld:
    Na een middagje minen heb ik 30 emeralds gevonden en ik heb ze eigenlijk niet nodig. Een goed moment om die pas gebouwde shop eens te benutten. Ik ga er 10 verkopen en dat kan ik op twee manieren doen.

ChestShop
    Het eerste shopsign die behandeld wordt is die van ChestShop. Het verkopen van je producten via deze methode is het makkelijkst en veiligst. Enig nadeel is dat je de chests met goederen altijd in de shop moet hebben. Met als gevolg een winkel vol chests.

Om te beginnen heb je het volgende nodig:
    - Een chest
    - Een sign
    - Een item frame
    - Één extra emerald om in het itemframe te plaatsen
    - De 10 emeralds die ik graag wil verkopen
    Tutorial shops1.png

Stap 1:
    - Plaats de chest
    - Hang het item frame boven de chest, en plaats hierin die extra emerald.

Stap 2:
    - Doe de 10 emeralds in de chest.
    - Plaats de sign boven de chest(zoals op de afbeelding te zien is) of op de chest. Dit is net hoe je zelf je shop wilt indelen.

Tutorial shops2.png

Stap 3:

Schrijft de volgende dingen op de sign:
    - Regel 1: Deze hou je leeg.
    - Regel 2: Het aantal dat je per keer wilt verkopen. In dit geval gaan we er 1 per keer verkopen.
    - Regel 3: De prijs waarvoor je het wilt verkopen. Hiervoor gebruik je de B van Buy, het engelse woord voor kopen. In het voorbeeld kiezen we voor een prijs van 10 per stuk, dus zetten we neer: 10B
    - Regel 4: Om het onszelf makkelijk te maken hebben we bij stap 2 de emeralds in de chest gedaan. Nu kunnen we heel simpel een vraagtekens plaatsen. Dit voorkomt het zoeken naar item IDs enz. Dus: ?

Nog even in het kort:
    Regel 1:
    Regel 2: 1
    Regel 3: 10B
    Regel 4: ?

Tutorial shops3.png

Als we dan op Done klikken, zal de sign veranderen in een shopsign en kunnen mensen hier spullen van jou kopen. En het resultaat is dus:

Tutorial shops4.png

Mogelijke problemen:
    Wanneer de sign losspringt van de chest of de muur betekent het dat je iets verkeerds hebt getypt. Waarschijnlijk komt dit niet voor als je de tutorial aanhoudt, mocht het wel gebeueren raad ik aan de tutorial nogmaals stap voor stap door te nemen.

De sign springt niet los maar het is ook geen shopsign. Dit kan komen doordat je een typgout hebt gemaakt of doordat je geen chest in de buurt hebt waarin je de spullen te koop hebt. Dus plaats de sign op de juiste plek.

Dat was methode 1, en tevens de eeste veilige manier om spullen te verkopen aan andere spelers. Als verkoper ontvang je meteen het geld en de koper ontvangt meteen het product.

Inkoop:
    Met deze signs is het uiteraard ook mogelijk om items in te kopen. Het is eigenlijk niet meer dan enkel de B van Buy te vervangen door de S van Sell (het Engelse woord voor verkopen). Ook hier kun je heel gemakkelijk de chest maken als je de item in de chest stopt, vervolgens kun je weer een ? en de Item ID zal automatisch verschijnen op de sign.

Wat echter een probleem kan zijn is dat je bij het inkopen van items misschien nog niet het item hebt wat je wilt inkopen om je sign te maken. In dat geval is het even een kwestie van uitzoeken welke naam gebruikt wordt. Lukt het niet? Vraag het gerust in chat, er zal vast wel een user zijn die het weet.

Voorbeeld:
    Regel 1:
    Regel 2: 1
    Regel 3: 10S
    Regel 4: Item ID of ?

Let wel op!: Item ID's zijn vaak in het engels, dus niet de Nederlandse naam invullen. Dit werkt niet.

#1 Lucvz, 27 mei 2015
    Laatst bewerkt: 17 sep 2015
    Yoto71 vindt dit leuk.
  2. Yoto71

Yoto71 Hobbelaar
    Elite

Duidelijke uitleg Luc. Vooral ook met die plaatsjes erbij. Top!

3. titanicboss991

titanicboss991 Hobbelaar
    Elite

In-game naam:
    titanicboss991
    goed uigelegt ben blij vind het beter dan /warp shop singuitleg

4. MysticFist

MysticFist Hobbelaar
    Elite

In-game naam:
    MysticFist
    Mja dat is de manier die bijna iedereen kent. Het is net de 2e manier die belangrijk is :p

5. Trashyou

Trashyou Gewoon een doorsnee mafkees!
    Elite

De 2e manier is extra en daar gaat onze voorkeur eigenlijk niet naar uit vanwege de mogelijke problemen die zulke shopsigns mee dragen

6. Lucvz

Lucvz Hobbelaar
    Elite

In-game naam:
    Lucvz12
    Ik wacht inderdaad nog ff met het plaatsen van die tweede methode. Heb m zo goed als klaarliggen maar deze methode is helaas niet waterdicht wat betrefd misbruik/scam. Deze methode die hier staat is misschien niet de fraaiste maar wel de beste in mijn ogen.

7. RobinzNL

RobinzNL Hobbelaar
    Hobbelaar

In-game naam:
    RobinzNL
    Heel helder nu, tijd om een shoppie te bouwen!

8. Inducatvius

Inducatvius Moderator
    Moderator

In-game naam:
    Duh Inducatvius
    als je het "?" gebruikt dan kijk het programma naar het eerste item in de kist
    dus verkoop je meerdere items uit 1 kist dan wissel je per sign het item op plaats 1 (links boven in)

de maximale hoeveelheid die je in 1 keer kunt verkopen is 64
    het maakt niet uit of je B(uy) 1.00, B1, 1B of 1.00 B gebruikt, let wel dat je geen ","(komma) maar "."(punt) gebruikt en je kunt geen 0.00 gebruiken maar wel 0.01 als laagste verkoop of inkoop bedrag
    het zelfde gaat op voor de S(ell)

je kunt als eigenaar het sign niet gebruiken om je inventory in 1 keer leeg te maken

#8 Inducatvius, 16 aug 2015
    Laatst bewerkt: 16 aug 2015
  9. **Jenlie**

**Jenlie** Hobbelaar
    VIP

In-game naam:
    Jenlie
    Hele goede uitleg echt goed

Jenlie

10. Sjen

Sjen Hobbelaar
    VIP