Skyblock Skyblock: open testserver!

Discussie in 'Technisch gebrabbel' gestart door Linkforsoad, 3 aug 2016.

1. Linkforsoad

Linkforsoad Sloopt alles wat werkt
    Moderator

In-game naam:
    Linkforsoad
    Hoe vervelend het ook is, gisteravond is bekend geworden dat we er niet aan ontkomen: een reset voor Skyblock. Vandaag ben ik praktisch heel de dag aan het werk geweest met het aanpassen en updaten van Skyblock 2.0.

Nou kunnen we nog dagenlang afgesloten gaan testen of alles werkt, maar bij de introductie zal er toch het een en ander stuk gaan, aangezien ik lang niet alle mogelijke situaties kan testen. Daarom is Skyblock vanaf nu weer open, maar als testserver! Eventuele problemen kunnen doorgegeven worden in de reacties op dit topic, waarvoor ik u bij voorbaat hartelijk dank :)

Het meest boeiende:
    • Challanges zijn per island, niet per speler;
    • /is trust werkt;
    • Mensen met een rank hebben deze (natuurlijk) nog steeds, op Skylord en Skygod na;
    • Lockette + mcMMO toegevoegd;
    • Chatkanalen zoals in Survival (nog) niet geimplementeerd, deze werken in Survival nog niet zoals gewenst (o.a. ignore-problemen);
    • /csn verwijderd, aangezien het shopsysteem mogelijk veranderd wordt op korte termijn;
    • Geld per uur vervangen voor extra vote reward, aangezien systeem niet up2date is.
    De toevoeging van Lockette en mcMMO is een test. Mocht dit goed functioneren zonder noemenswaardige problemen, dan blijven ze erin.

De mogelijkheden om the end open te gooien voor spelers wordt nog onderzocht, maar zorgt momenteel voor problemen.

De aanpassing om de challanges per island te laten gelden is al een heel begin en zorgt ervoor dat challenges alleen gereset worden bij een island reset. Mocht toch blijken dat mensen met dubbele accounts actief misbruik maken van de island reset-mogelijkheden, dan wordt u daarop aangesproken :)

// Update 10 augustus: Lockette verwijderd, wordt vervangen door alternatief komende week.
    // Update 12 augustus: Clay wordt toegevoegd, island levels kunnen de komende tijd veranderen vanwege aanpassingen in level-berekening om té snel levellen te voorkomen.

#1 Linkforsoad, 3 aug 2016
    Laatst bewerkt: 12 aug 2016
  2. Vliegenier04

Vliegenier04 Hobbelaar
    Elite

In-game naam:
    Vliegenier04
    Ik weet wat Lockette is, daarnet even uitgeprobeerd maar vind het heel onhandig, sorry dat ik het zeg ;)
    Wat is mcMMO?:oops:

3. Reinier0180

Reinier0180 Hobbelaar
    Premium

In-game naam:
    Reinier0180
    link, ik vind dit toch wel goed van je dat je uren lang daar aan bezig ben, ik vind dat goed tegenover dat onze eilanden weg zijn! ik vind het ook leuk dat we erop kunnen reageren! thnx!!!:)

de end vind ik persoonlijk niet leuk op skyblock, omdat het dan niet meer skyblock blijft!

4. Vliegenier04

Vliegenier04 Hobbelaar
    Elite

In-game naam:
    Vliegenier04
    Om even terug te komen op de Lockette, als ik een sign op een kist wil plaatsen wordt het vrijwel meteen een lockette. Nee dankje.
    Geen goede plugin en ik zou m graag weg willen

5. Linkforsoad

Moderator

In-game naam:
    Linkforsoad
    Dat kan je gewoon 'overriden' door andere tekst op het sign te zetten, dan komt die tekst gewoon op het sign.

#5 Linkforsoad, 4 aug 2016
    Laatst bewerkt: 4 aug 2016
  6. TrollHolland

TrollHolland Hobbelaar
    Hobbelaar

In-game naam:
    TrollHolland
    mmh maar ik kan der niet in :O

7. Linkforsoad

Moderator

In-game naam:
    Linkforsoad
    Waarom niet ?

Overigens: ik wil dit topic graag functioneel houden. Meldingen van problemen mogen hier, maar graag zonder allerlei onzin en overhead.

8. TrollHolland

TrollHolland Hobbelaar
    Hobbelaar

In-game naam:
    TrollHolland
    nu wel weer maar kan me is niet verlaaten :( wand ik wou een vriend joine nu

9. TrollHolland

TrollHolland Hobbelaar
    Hobbelaar

In-game naam:
    TrollHolland
    werkt weer :)

10. Vliegenier04

Vliegenier04 Hobbelaar
    Elite

In-game naam:
    Vliegenier04
    Wat ik ook merk is dat als ik een mob probeer aan te vallen op een andermans eiland, dat niet lukt, zodat ik al een keer bijna dood ben gegaan door een baby zombie? Raar? Of expres zo gedaan?

11. Reinier0180

Reinier0180 Hobbelaar
    Premium

In-game naam:
    Reinier0180
    kan je nog wel shops maken? en nog een vraag: kan je nu toegang geven om mensen op je eiland in je kisten te laten van bijvoorbeeld mijn shop? zodat hun de chesten kan bijvullen!

12. sylii

sylii Hobbelaar
    Elite

In-game naam:
    Sylitical Permbanned :O
    Hallo, ik heb juist weer een bug gevonden dat je op de bedrock van de nether kan komen

13. saterdag/GrandmaPlays1943

Elite

In-game naam:
    sondag
    Het probleem met het ignoren in chatkanalen is eigenlijk geen probleem, de plugin heeft namelijk n eigen command voor het ignoren in de chatkanalen, deze is: /ch ignore [naam] , om de ignore op te heffen, precies hetzelfde command

14. Linkforsoad

Moderator

In-game naam:
    Linkforsoad
    Klopt, die zit bij ons ook in /ignore, maar werkt niet bepaald zoals gedocumenteerd :)

15. GangsterSheep

GangsterSheep Hobbelaar
    Elite

In-game naam:
    Sheepert_
    Wat is dat **<CAPS>** in de chat als ik m'n rechter muisknop klik???

Vind het irri want het spamd een beetje

16. darec

darec Hobbelaar
    Elite

In-game naam:
    [Elite] DaaksDeHondVis
    dus de oude eilanden zijn voorgoed weg? en die komen er ook nooit meer?

17. toob10

toob10 Hobbelaar
    Elite

In-game naam:
    toob10
    Nee, maar je kan zelf de map downloaden :)

18. toob10

toob10 Hobbelaar
    Elite

In-game naam:
    toob10
    Met nee bedoel ik, ja de eilanden zijn voorgoed weg:rolleyes:

19. GangsterSheep

GangsterSheep Hobbelaar
    Elite

In-game naam:
    Sheepert_
    heb een fout gevonden :p heb gister mining lvl 125 gehaald dit houd in volgens de site die Jinx mij gaf dat ik Blast mining heb maar tnt griefing staat uit :( dus heb 2x tnt verspild.

ik hoef het niet persee terug :D gwn als melding.

mvg, Sheepert_

// site http://mcmmo.wikia.com/wiki/Mining super handig btw

20. Reinier0180

Reinier0180 Hobbelaar
    Premium

In-game naam:
    Reinier0180
    Als je iemand een tp verzoek stuurt en hij accepteert niet, en ik stuur een nieuwe dan kan dat niet meer! Dus moet hij /tpahere doen! Kunnen juulie misschien weer doen dat het verzoek een bepaalde tijd duurt?
    Gr Reinier

21. Jaromy van der Sluis

Hobbelaar

In-game naam:
    Jaromy03
    Even een vraag, hoe maak je een shopchest voor inkoop? Nog nooit gebruikt en weet ook niet hoe je die moet maken.

En wat is lockette?

#21 Jaromy van der Sluis, 16 aug 2016
    Laatst bewerkt: 17 aug 2016
  22. GangsterSheep

GangsterSheep Hobbelaar
    Elite

In-game naam:
    Sheepert_
    De B van Buy veranderen in S van Sell of als je beide wil

B <prijs> : S <inkoop prijs>

23. Jaromy van der Sluis

Hobbelaar

In-game naam:
    Jaromy03
    En met de item in de chest? Gewoon de B in een S veranderen had ik vaker geprobeerd maar er gebeurde niks

24. Reinier0180

Reinier0180 Hobbelaar
    Premium

In-game naam:
    Reinier0180
    Bordje plaatsen, 1e rij enter 2e rij doe het aantal dat je verkoopt 3e rij doe je of B van verkopen of S van dat jij de spullen krijgt. 4e rij doe je een vraagteken.

25. Jaromy van der Sluis

Hobbelaar

In-game naam:
    Jaromy03
    Ok, had ik wel eens geprobeerd maar er gebeurde helemaal niks, en wat is lockette?