Ter overname: Hobbelcraft

Discussie in 'HobbelCraft Algemeen' gestart door Linkforsoad, 28 mrt 2017.

1. Linkforsoad

Linkforsoad Sloopt alles wat werkt
    Moderator

In-game naam:
    Linkforsoad
    Lieve mensen,

De afgelopen 2.5 jaar heeft u, samen met ons, onderdeel uitgemaakt van deze gezellige community. Op 1 oktober vieren we het 3-jarig bestaan van Hobbelcraft. Dit jaar doen we dat op een iets andere manier...

Zoals u de afgelopen maanden al heeft gemerkt ben ik steeds minder aanwezig. Ook een aantal moderators hebben inmiddels andere verplichtingen en zijn daardoor niet meer actief. Inmiddels zijn we op het punt gekomen dat er iets moet gaan gebeuren. Begin deze maand heb ik al eens een oproep gedaan voor een overnamekandidaat, met de duidelijke insteek dat het geen commerciele bedoeling wordt. Helaas, maar verwacht, zijn serieuze reacties die enigszins voldoen aan de wensen uitgebleven.

Vanaf het begin heb ik geroepen dat ik een aankondiging om te stoppen, voor zover mogelijk, altijd 6 maanden van tevoren wil doen. De zoektocht naar een nieuwe 'owner' wordt nog niet stopgezet, maar er komt wel een harde deadline. Mocht het niet lukken om een nieuwe eigenaar te vinden, dan zal 1 oktober 2017 de laatste dag zijn dat de Hobbelcraft-server in de lucht is. In de dagen daarna zal ik natuurlijk een kopie van de maps online zetten, zodat u in ieder geval uw bouwwerken kunt opslaan.

Of het een realistisch plan is durf ik niet te zeggen, maar op zondag 1 oktober wil ik u allen uitnodigen om voor een laatste keer online te zijn. Om nog eens te chatten met elkaar of wat te babbelen op Teamspeak. Van de map zal ik de avond ervoor een kopie maken wanneer deze nog enigszins netjes is :) Wat we die dag precies met de bans gaan doen, gaan we nog eens over nadenken.

Vragen en reacties mogen natuurlijk in dit topic, maar ik wil u wel met klem verzoeken om het vriendelijk en positief te houden. Geklaag en gejammer zit niemand op te wachten. Mocht u van mening zijn dat u de geschikte persoon bent om Hobbelcraft over te nemen, dan staat alle informatie in dit topic op het NMCF.

Meer informatie volgt later dit jaar. Voor nu, geniet van het mooie weer. Dat ga ik zometeen tijdens het werken ook doen :)

bartjwz11, naomi_NL en GangsterSheep vinden dit leuk.
  2. gijs van tunen

gijs van tunen Hobbelaar
    Elite

In-game naam:
    kaasknots300
    Ik hoop dat jullie een nieuwe owner vinden, want ik wil graag dat mijn favoriete server openblijft maar ik weet niet hoe je een server moet onderhouden. :)

3. MiningThunder

MiningThunder Hobbelaar
    Elite

In-game naam:
    MiningThunder
    Hopen dat er een nieuwe owner wordt gevonden, wat moet ik straks doen met me 5 uur vrije tijd per dag o_O

Een dag met een zwart randje in me agenda dan :-(

4. janique2003

janique2003 Hobbelaar
    Elite

In-game naam:
    UberGame
    ik zou het erg jammer vinden dat het zou stoppen. Wat zou ik moeten doen als hobbel er niet meer is het enige wat ik dan kan doen me kapot vervelen en kattenkwaad uithalen, en daar zijn de mensen in mijn buurt niet blij mee.

5. oerend

oerend Hobbelaar
    Premium

In-game naam:
    OerendDeHondVis
    Wij (Elites) hebben nog steeds de rank, maar stel de server wordt stop gezet hoe zit dat dan?

6. technohead82

technohead82 Hobbelaar
    Elite

In-game naam:
    technohead82
    is je rank weg

7. janique2003

janique2003 Hobbelaar
    Elite

In-game naam:
    UberGame
    opzich best wel zonde voor het geld hoor ook van mensen dat de claimblocks er bij hebben gekocht dan is het weggegooid geld.
    zie ook alweer mensen klagen dat ze het geld terug willen (rank geld).

8. MiningThunder

MiningThunder Hobbelaar
    Elite

In-game naam:
    MiningThunder
    Inderdaad, je bent dan zo ie zo je rank kwijt.

Tja en zonde geld, en teruggave... iedereen koopt op eigen risico. Als je een abonnement koopt op bijvoorbeeld WoW en je stopt of gaat op vakantie krijg je het toch ook niet terug.

Waarom moeten we nu ineens Link een poot uit draaien? Raar dat Link wel op mag draaien voor kosten van de server, zonder inkomsten of restant als ie pech heeft. En dit misschien wel uit eigen zak betaald!?En dat spelers die al 2 a 3 jaar geleden rank hebben gekocht nu ineens geld terug willen.... Wat dat betreft is het niet heel gek dat Link geen zin meer heeft met de huidige mentaliteit die op de server heerst.

#8 MiningThunder, 28 mrt 2017
    Laatst bewerkt: 28 mrt 2017
    Bart_Peters vindt dit leuk.
  9. Linkforsoad

Moderator

In-game naam:
    Linkforsoad
    Modbreak: Het geld van de ranks staat niet ergens te staan op een bankrekening, die binnengekomen gelden zijn gebruikt om de server in de lucht te houden. In de voorwaarden is daarnaast altijd aangegeven dat bij een eventuele beeindiging van de server, de ranks en betalingen vervallen. Dat lijkt me ook niet meer dan logisch... Voor de mensen die van mening zijn dat ik er rijk van ben geworden: forget it.

MiningThunder vindt dit leuk.
  10. janique2003

janique2003 Hobbelaar
    Elite

In-game naam:
    UberGame
    rijk van een server hosten die ranks verkoopt was wel duidelijk.... natuurlijk word je er niet rijk van dat was hopelijk wel duidelijk zo niet kom dan gezellig naar UberGame zijn huis voor een lesje hosting.....

11. Linkforsoad

Moderator

In-game naam:
    Linkforsoad
    Ik hoor nog best vaak dat het hosten van een server als Hobbelcraft maar een paar euro per maand kost. Daarnaast maakt men de fout om te denken dat ik, van een Elite-rank, ook daadwerkelijk 50 euro op de rekening krijgt gestort. Helaas werkt het niet zo :)

12. technohead82

technohead82 Hobbelaar
    Elite

In-game naam:
    technohead82
    wat kost het per maand ben wel eens benieuwd

13. janique2003

janique2003 Hobbelaar
    Elite

In-game naam:
    UberGame
    als je nu gaat zeggen dat het hosten meer kost dan 50 euro wil ik je best geloven.... heb zelf ook een server gehad en daar verkeek ik me heel erg op.

14. saterdag/GrandmaPlays1943

Elite

In-game naam:
    sondag
    Zodra de tijd komt dat de server daadwerkelijk offline zal gaan (en er dus geen overname heeft plaatsgevonden) wil ik het volgende voorstellen:
    ik neem de maps van de server over en zet het om naar een goed werkende server file, voor het hosten van de server probeer ik een van mijn ouders zo ver te krijgen om de server daarna over te zetten naar een datacenter van KPN (vader is werkzaam bij KPN en heeft toegang tot een eigen stukje opslagruimte en serverruimte van de datacenters). vervolgens wil ik wel proberen of ik iets kan doen om de verkoop van ranks conform te laten zijn met de EULA, maar ik kan natuurlijk niets beloven. Verder wil ik moderators nog gewoon hun functie laten behouden, dit lijkt me redelijk normaal. Mocht het gelukt zijn dan laat ik het nog wel even weten, verdere informatie over wat ik van plan ben volgt dan nog. Ik zie de mogelijkheid tot het draaien van een server als een goede kans om mijn informatica kennis en kennis van Linux op te frissen.

Gr.
    Martijn

bartjwz11 vindt dit leuk.
  15. Linkforsoad

Moderator

In-game naam:
    Linkforsoad
    Opslagruimte is niet zo heel schokkend, de grootste kostenpost is CPU-capaciteit en RAM-geheugen... :) En Disk I/O natuurlijk...

16. Vliegenier04

Vliegenier04 Hobbelaar
    Elite

In-game naam:
    Vliegenier04
    Mag ik vragen wat er nog meer komt kijken behalve instellingen configureren en een server modereren? Als alles al goed staat (Dus na jouw instellingen) wat zou er dan nog moeten gebeuren?

17. Bart_Peters

Bart_Peters Hobbelaar
    Hobbelaar

In-game naam:
    Bart_Peters
    Hee Linkforsoad, wat een verhaal zeg, ik weet eigenlijk niet hoe ik moet reageren. De favoriete server van mij gaat dicht. Ik zag in uw verhaal dat je opzoek bent naar een nieuwe owner, nou ik hoop dat u er een kan vinden want de server dicht wil eigenlijk niemand. Ik zou het willen overnemen van u. Maar weet niet of u daar mee eens bent. Gelukkig kunnen we nog een paar maandjes op server maar dan gaat die toch misschien dicht. Ik wil u toch erg bedanken voor de server. Heb leuke dingen gemaakt maar zelfs dingen geleerd van Minecraft zoals comando`s. Veel succes nog met het zoeken naar een nieuwe owner.

18. Bart_Peters

Bart_Peters Hobbelaar
    Hobbelaar

In-game naam:
    Bart_Peters
    precies zo is het

19. matheodebock

matheodebock Hobbelaar
    Elite

In-game naam:
    MatteDB
    En vannila dan?

20. stefman2001

stefman2001 Hobbelaar
    Elite

In-game naam:
    Stefman2001
    Ik hoop dat er een nieuwe owner komt, want ik kan me'n leven niet voorstellen zonder Hobbelcraft

21. KingAguar

KingAguar Hobbelaar
    Hobbelaar

In-game naam:
    KingAguar
    Op 9 oktober 2016 schreef ik een blogpost die begon met de woorden "Panta Rhei" ...
    https://www.hobbelcraft.nl/threads/nieuwe-spelers-komen-kern-oudespelers-gaan.1721/

Staan we daar dan voor, zal Hobbelcraft zelf vervagen uit het minecraft universum ? Ik hoop van niet :(

Er zwerft hier ergens een post van mij rond over hoe projecten, verenigingen, enz ... vaak steunen op 1 of enkele mensen. We moeten dankbaar zijn dat er mensen zijn zoals Link op deze wereld ... ik ben dankbaar ;)

Hobbelcraft biedt mogelijkheden én een thuis voor de nederlandstalige speler, het zou zonde zijn om dit verloren te laten gaan.
    Dus ik ga het eens even goed bekijken wat ik hiermee kan doen. Ik kom er op terug.

22. dominosteen

dominosteen Hobbelaar
    Elite

In-game naam:
    Dominosteen
    Jammer, ik hoop dat er snel een nieuwe Eigenaar word gevonden ;)

23. GangsterSheep

GangsterSheep Hobbelaar
    Elite

In-game naam:
    Sheepert_
    had dit al zien aankomen, in de kerstvakantie al, met de bouwwedstrijd :) hoop dat je er in slaagt een nieuwe "Owner" te vinden ;) die niet op het geld uit is. maar op een leuke comunity en een goed werkende server. Ik hoop anders dat het leuke laatste 6 maand wordt!:cool:

24. GangsterSheep

GangsterSheep Hobbelaar
    Elite

In-game naam:
    Sheepert_
    cker niet weg gegooid geld :( jammer dat mensen daar om jammeren. het geld is gebruikt om de server te hosten, één van de beste servers van nederland. die rank of cb koop je niet... die krijg je cadeau van Simon omdat jij hebt gedoneert.

JesseGStarWars en dominosteen vinden dit leuk.
  25. JesseGStarWars

JesseGStarWars Hobbelaar
    Elite

In-game naam:
    JesseGStarWars
    Ik hoop heeel erg dat er een nieuwe owner komt, ik ga mij echt kapot hard vervelen en ik vind het zonde van al die tijd en moeite die ik in deze prachtige server heb gestoken, dus hopelijk snel een nieuwe owner!