Vanilla+ Whitelist-server

Discussie in 'Vanilla+' gestart door Linkforsoad, 23 jan 2017.

1. Linkforsoad

Linkforsoad Sloopt alles wat werkt
    Moderator

In-game naam:
    Linkforsoad
    Een aantal mensen hebben gisteren al een screenshot van mij en SophieMarceau gezien met een Shulkerbox... Is dat bijzonder? Ja! Shulkerboxen zijn een item uit 1.11...........

Stiekem hebben we dit screenshot gemaakt op een nieuwe server, de Vanilla+ server. Vanilla+ is een gezellige server waarbij het draait om samen overleven. De enige extra's die je hebt zijn '/home bed', '/trade' en claims!

Om de kosten van Hobbelcraft enigszins te dekken, vragen we voor toegang tot deze whitelist-server €7,99. Whitelist-toegang kan je kopen in de shop. Tot en met vrijdag is er een korting en betaal je slechts €5,50 :D

Wat er 'plus' is aan VanillaPlus:
    - Claims zoals in Survival. Je krijgt 2,500 claimblokken, en voor ieder uur online krijg je er een paar blocks bij, met een maximum van 30,000;
    - /trade als je binnen 25 blocks van elkaar staat, zodat je veilig kunt ruilen (geld is er niet natuurlijk);
    - /home bed, waarmee je naar de locatie van je bed kunt teleporten.

Er is natuurlijk ook een map: https://maps.hobbelcraft.nl/dynmap/vanillaplus/

De Vanilla-server draait momenteel op Minecraft versie 1.11.2. Je kunt dus niet joinen met 1.10. De server zal up2date worden gehouden wanneer mogelijk, we zitten dus veel sneller op een recente Minecraft-versie. Mochten er grotere wijzigingen zijn in de map, dan overwegen we deze te resetten :)

Denk eraan, de Hobbelcraft-regels gelden ook op Vanilla+ en je kunt natuurlijk gewoon verbannen worden.

Joinen? Check de shop, steun de server en koop Whitelist-toegang, en daarna kan je naar IP: whitelist.hobbelcraft.nl :cool::cool:

Een terechte vraag die we krijgen, is hoe lang Vanilla+ blijft bestaan. Vanilla+ is een vaste server, deze verdwijnt dus ook niet zomaar. Een whitelist-aankoop is eenmalig. Vanaf het laatste moment dat je whitelist-toegang hebt kunnen kopen kan je in ieder geval nog 6 maanden spelen :)

#1 Linkforsoad, 23 jan 2017
    Laatst bewerkt: 23 jan 2017
    darec vindt dit leuk.
  2. Donny

Donny Hobbelaar
    Hobbelaar

In-game naam:
    ItsDonny
    Nu tekoop Link?

3. Linkforsoad

Moderator

In-game naam:
    Linkforsoad
  4. GangsterSheep

GangsterSheep Hobbelaar
    Elite

In-game naam:
    Sheepert_
    2017-01-23_22.12.22.png
    daar ben ik dan :D

5. darec

darec Hobbelaar
    Elite

In-game naam:
    [Elite] DaaksDeHondVis
    Leuk idee! Ik ga er alleen niet op spelen :p.
    Elite op het gewone oude vertrouwde Hobbel vind ik genoeg :).

6. Vliegenier04

Vliegenier04 Hobbelaar
    Elite

In-game naam:
    Vliegenier04
    Oeh leuk! Snel naar de paysafecard winkel :cool:
    Heb dit altijd al gewild, gewoon survivallen met andere mensen zonder plugins :D

darec vindt dit leuk.
  7. toob10

toob10 Hobbelaar
    Elite

In-game naam:
    toob10
    Fantastisch idee;)
    Zelf ga ik er niet ontzettend veel op spelen denk ik, maar vanmiddag zal ik het maar eventjes aanschafen:)

Vliegenier04 vindt dit leuk.
  8. Djmoline2

Djmoline2 Hobbelaar
    Elite

In-game naam:
    Djmoline2 / Djmoline_
    Wel jammer, dat er nu spelers weggaan van de Non-whitelist server, wel leuk idee hoor, maar hobbelcraft blijft hopelijk wel een beetje gevuld

darec vindt dit leuk.
  9. VinceNL

VinceNL Hobbelaar
    VIP

In-game naam:
    VinceNL
    Kan het op hard mode met veel mobs? zou gaaf zijn want survival is veelste makkelijk, al helemaal met een rank
    En het zou ook gaaf zijn als /home bed xp kost, of er een lange cooldown op zit want nu kan je voor elk gevaar wegtpen en is het nog steeds makkelijk

10. JesseGStarWars

JesseGStarWars Hobbelaar
    Elite

In-game naam:
    JesseGStarWars
    Ik ben binnenkort jarig dus mss kan ik wel een whitelist kopen :) ik denk dat het een heel leuk 2e projectje voor mij en waarschijnlijk meerdere mensen zal zijn

11. janique2003

janique2003 Hobbelaar
    Elite

In-game naam:
    UberGame
    het enige wat ik niet 100% begrijp is als je altijd een whitelist kan halen. Als dat zo is hoef ik me niet druk te maken.

12. MiningThunder

MiningThunder Hobbelaar
    Elite

In-game naam:
    MiningThunder
    Opzich een prima idee, echter niks voor mij denk ik zeker gezien alle lopende projecten en dingen die ik nog wil maken.

Hoop wel dat de server zonder Whitelist (de oude vertrouwde) zo blijft zonder al te veel wijzigingen. En dat de spelers hier ook op terug blijven komen!

Djmoline2 vindt dit leuk.
  13. Linkforsoad

Moderator

In-game naam:
    Linkforsoad
    Van een beperkte groep spelers horen we dat ze eigenlijk geen lol meer halen uit bijvoorbeeld Survival, juist omdat ze graag een spel willen spelen waar geen balance top, island level top, et cetera zijn. Voor die spelers hebben we Vanilla+ geopend. Dat is middels een whitelist gegaan, omdat dat een van de weinige geaccepteerde manieren is om de kosten te dekken.

De normale servers worden gewoon door mij onderhouden en ik ga ervan uit dat daar ook genoeg mensen blijven spelen die Survival en Skyblock wél leuk vinden :)

14. MiningThunder

MiningThunder Hobbelaar
    Elite

In-game naam:
    MiningThunder
    Wat betreft Vanilla+ hoe gaat dit in ze werking met bijvoorbeeld Enderdragons, The end, Strongholds, etc?

En @Linkforsoad de shop is recent open geweest om de kosten zo in te kunnen dekken. Is de opbrengst hiervan nu alweer verdwenen, of leverde het minder op als gehoopt? Ben eigenlijk heel erg benieuwd naar wat de server kost per maand, als je dit zo willen delen natuurlijk :oops:? Niet verwijtend of zo, begrijp me niet verkeerd!!! Maar wanneer dit bedrag bekend zou zijn zouden spelers misschien sneller getriggerd zijn om mee te gaan in vrijwillige donaties (in mijn geval zo ie zo).

15. matheodebock

matheodebock Hobbelaar
    Elite

In-game naam:
    MatteDB
    Hallo link ik heb laatst al eens aangegeven dat ik niks meer in de shop kan kopen en nu zou ik graag de toegang naar vanilla willen kopen zou je mij misschien weer rechten kunnen geven om in de shop aankopen te doen

Mvg MatteDB

#15 matheodebock, 24 jan 2017
    Laatst bewerkt: 24 jan 2017
  16. KimberlydeVries

KimberlydeVries Hobbelaar
    Elite

In-game naam:
    KimberlydeVries
    Vanilla is niet geopend voor het geld maar voor de spelers Zoals link zei

17. GangsterSheep

GangsterSheep Hobbelaar
    Elite

In-game naam:
    Sheepert_
    Super leuk vind ik de nieuw 'gamemode' het is wat meer een uitdaging iedereen is gelijk en leuk om samen dingen te doen, je hebt toegang tot alles en is up2date.

cker die 5,50 waard :D

JesseGStarWars en Vliegenier04 vinden dit leuk.
  18. janique2003

janique2003 Hobbelaar
    Elite

In-game naam:
    UberGame
    kom ook wel morgen vroeg waarschijnlijk

19. gijs van tunen

gijs van tunen Hobbelaar
    Elite

In-game naam:
    kaasknots300
    Waar kan je paysafecards kopen?

20. Djmoline2

Djmoline2 Hobbelaar
    Elite

In-game naam:
    Djmoline2 / Djmoline_
    Winkels waar ze ook cadeaukaarten verkopen, denk aan winkels als kruitvat, bruna, hema, dat soort winkels

21. gijs van tunen

gijs van tunen Hobbelaar
    Elite

In-game naam:
    kaasknots300
    Okay thank you :)

22. Djmoline2

Djmoline2 Hobbelaar
    Elite

In-game naam:
    Djmoline2 / Djmoline_
    Geen probleem, trouwens nog even 1 dingetje, paysafecards worden vaak verkocht aan mensen die ouder zijn dan 16.. maar dat begrijp je wel denk ik

23. Linkforsoad

Moderator

In-game naam:
    Linkforsoad
    De opbrengsten zijn nog _lang_ niet uitbetaald, op dus zeker niet. Tegenvallen ook niet overigens. Tegelijkertijd betaal je een erg fors bedrag aan kosten aan de betaalprovider, vooral voor Paysafecards. Een vast bedrag is erg lastig te geven en heb ik ook absoluut niet paraat, er zijn namelijk ook een hoop (half)jaarlijkse licentiekosten, et cetera.

De shop openen met de ranks zoals we die kennen is iedere keer weer tricky. De beperkte inkomsten die we nu genereren met de Whitelist-toegang zullen de kosten niet volledig kunnen dekken, maar kunnen hopelijk wel een stabiele aanvulling zijn op de incidentele rankverkoop, voor zolang dat überhaupt nog mogelijk is.

24. MiningThunder

MiningThunder Hobbelaar
    Elite

In-game naam:
    MiningThunder
    Zal is kijken of ik voor mezelf een reëel bedrag kan vinden om de Niks optie te kopen, en zoiezo de Vanilla+ gewoon omdat het kano_O

Ik ga trouwens wel lekker Off-Topic zo :oops:

25. gijs van tunen

gijs van tunen Hobbelaar
    Elite

In-game naam:
    kaasknots300
    Yaay net vannila+ gekocht :p;)