Verandering in de huisregels!

Discussie in 'Servernieuws' gestart door Linkforsoad, 14 mrt 2018.

1. Linkforsoad

Developer

In-game naam:
    Linkforsoad
    Dag lieve Hobbelaars,

We gaan deze week een nieuwe regel toevoegen aan onze huisregels. Aangezien deze regel voor jullie allemaal van belang is, wil ik met dit nieuwsbericht informatie geven over wat er precies gaat veranderen.

We gaan de volgende regel toevoegen aan onze huisregels:

Het is verboden om te vragen naar de contactgegevens van een andere speler, zowel in-game als op het forum. Onder contactgegevens verstaan van onder andere volledige naam, emailadres, Skype/Discord/Whatsapp/Instagram-gegevens en vergelijkbare social media/chatsystemen, telefoonnummers en huis- en schooladressen.

Het lijkt een wat overdreven regel, maar we willen hiermee twee problemen oplossen. Het eerste probleem wat we willen tackelen zijn de situaties waarin spelers iedereen die online is vragen 'Heb je Discord?', om daarna op Discord of Skype te adverteren voor een andere server. Veel spelers vinden dit storend en wij zien het ook liever niet, maar tot vandaag hadden we geen goede regel die het verbood. Het bleek vaak lastig om aan te tonen dat er via Discord ook daadwerkelijk geadverteerd werd.

Het andere probleem komt niet veel voor, maar is wel een stuk vervelender en heeft veel meer impact. Er zijn in het verleden situaties geweest waarin spelers werd gevraagd om via WhatsApp, Instagram, Snapchat of iets vergelijkbaars foto's te delen van zichzelf. Niet iedereen kent de risico's die daaraan verbonden zijn. Ondanks dat dit uiteindelijk al buiten onze controle lag, wij kunnen immers niet bepalen wat jij op WhatsApp doet, willen we hier in ieder geval een duidelijk standpunt aannemen.

In alle publieke kanalen zullen wij actief modereren. We gaan niet actief alle msg's en priveberichten op het forum controleren, maar zullen wel handhaven wanneer je melding maakt op het forum of bij een van de staffleden. Word je dus via priveberichten of msg gevraagd naar je contactgegevens, laat het dan vooral aan ons weten! Met een screenshot kan alle staff direct actie ondernemen. Heb je geen screenshot? Geen probleem, dan kan een van de admins alsnog het bericht terugzoeken in de logs.

Verder kan ik alvast aankondigen dat we binnenkort met een eigen Discord-server komen, waar je kunt kletsen met andere Hobbelaars. Maar daarover binnenkort meer... :eek:

We hopen vooral dat Hobbelcraft een veilige en leuke plek blijft om te spelen. Je bent van harte welkom :)

Vragen mogen natuurlijk in dit topic!

2. Djmoline2

Djmoline2 Helper
    Helper

In-game naam:
    Djmoline2
    Goede nieuwe regel(s), deze regels zullen hopelijk veel ruzies enzovoorts voorkomen! / ben benieuwd naar de discord server ;D

Vliegenier04, JesseGStarWars en jaycraft01 vinden dit leuk.
  3. killerti

killerti Hobbelaar
    Hobbelaar

In-game naam:
    killerti
    Dus je mag nog gewoon mensen om contactgegevens vragen en ze dickpix sturen, maar het is pas een probleem als iemand er een melding van maakt. Heb ik even geluk XD

Iets serieuzer, wat als ik nu iemand niet wil mishandelen of wil adverteren voor een andere server? Hoe kom ik dan aan contactgegevens?

4. Linkforsoad

Developer

In-game naam:
    Linkforsoad
    Wij hanteren voor privecontact een piepsysteem, waaronder dus forum-PM en in-game msg. Zolang de ander niet klaagt is dat een optie :)

5. Gregor

Gregor Hobbelaar
    Elite

In-game naam:
    CrackerVarken123
    maar ik vindt dit wel onzin want ik heb op survival met xWolfje een farm en dan gaan we iedere week afspreken om met zn tweeën te minecraften maar als je dan insta of whatsapp niet hebt kan je niet afspreken waneer we online komen

6. Isamu_Ashigaru

Helper

In-game naam:
    Uitsmijter

Zolang jullie beide elkaars gegeven willen hebben of nodig hebben om af te spreken, zal dit geen probleem zijn. Maar doe het dan niet in de globale chat , zodat iedereen gelijk weet wie jullie zijn en jullie lastig kunnen gaan vallen.

Het wordt pas een probleem op het moment dat iemand je actief benadert met de vraag of je contactgegevens wilt delen, waarvan jij denkt "gast ik ken je helemaal niet. Wat moet je van me?".
    Die situatie zou je dan met de mods kunnendelen mocht je er last van hebben. Zij kunnen dan handhaven op het ongewenst benaderen.

Best te doen toch :) ??

Djmoline2 vindt dit leuk.
  7. Gregor

Gregor Hobbelaar
    Elite

In-game naam:
    CrackerVarken123
    Oke ja ik snap het wel

8. eendje123

eendje123 Hobbelaar
    Elite

In-game naam:
    eendje123
    goede regels dit zorgt vas dat het leuk blijft om te hobbelen!

9. Linkforsoad

Developer

In-game naam:
    Linkforsoad
    Vliegenier04 vindt dit leuk.